Miere cu alune de padure

Mmmm…o reteta veche, pe care am gasit-o dintr-o intamplare, si care mi-a amintit de verile copilariei cand alergam prin paduri dupa alunele proaspat cazute din copaci. Mai tarziu, sotul a plantat niste aluni, dar pe care      i-au “gustat” doar copii din sat, insa zilele astea am primit si eu o portie “zdravana”. Asa ca i-am facut puiutului meu un desert pe cat de  “delicios” pe atat de energizant si nutritiv: miere cu alune de padure.  De acum, in fiecare dimineata, inainte de a pleca la gradi, ne vom lua “portia” de sanatate si energie pentru intreaga zi.

Daca nu stiati inca, alunele de padure sunt printre cele mai bogate fructe in vitamina E, esentiala in regenerarea tesuturilor si a vaselor de sange. Ele mai contin cantitati importante de vitamine B1 si B6,  proteine ce catalizeaza dezvoltarea celulara, fibre ce stimuleaza tranzitul intestinal, fier (pentru globulele rosii din sange si activitatea enzimatica), calciu (pentru dinti si oase) si potasiu (ce regleaza balanta fluidelor din organism).

Alunele-de-padure-au-efecte-benefice-asupra-inimii

Pe langa toate acestea, alunele mai contin substante fitochimice, cu rol antioxidant ce confera protectie impotriva mai multor tipuri de cancer. Consumate zilnic, alunele alimenteaza celula nervoasa, sporind performanta intelectuala, iar prin continutul  de minerale,  intaresc sistemul imunitar, crescand capacitatea de aparare a organismului.

Sanatate curata, nu alta !, avand in vedere ca toate ingredientele sunt naturale: miere poliflora ecologica, culeasa din zone curate de padure si alune proaspat prajite, din gradina proprie !!!

100_5421

Serie limitata, insa pentru ”pofticiosi” mai avem cateva borcanele….!!! In magazin…!

Niciun comentariu: