Gem de mere cu scortisoara

E frumoasa toamna la manastire ! O toamna bogata in culori si in arome imbietoare manastiresti.

Si cum n-am putut sa nu profitam de cele cateva zile calduroase de toamna ce tocmai au venit, ne-am luat piticii si am “fugit” din nou in natura, de data asta pe frumoase meleaguri manastiresti. Tisa ne-a intampinat de fiecare data la fel: calda, primitoare, o oaza de liniste si binecuvantare dar si o incantare vizuala de culori.

Si cum toamna la manastire e anotimpul cel mai bogat, am gustat si noi din minunatele roade, bunatati binecuvantate cu dragoste si rugaciune de maicile cele darnice si primitoare. Si bineinteles, ca nu ne-am putut abtine si am adus si acasa asemenea minunatii : miere de albine ecologica, paine de casa aburinda, proaspat scoasa din cuptor, nuci, mere dulci si parfumate abia culese, dar si cateva retete speciale, numai de maici stiute…!

Asa ca ajunsi inapoi, am incercat reteta deliciosului gem de mere manastiresc ! Mmmm, o minunatie, nu alta…

Am folosit:

- 2 kg mere ionatane curatate si taiate;

- 1 kg de zahar;

- sucul de la o lamaie

- cateva batoane de scortisoara.

Am pus  merele cu zaharul la fiert. Am amestecat din cand in cand pana compozitia a devenit sticloasa. Din momentul acesta am inceput sa amestec mai des, la final am adaugat sucul de la o lamaie si batoanele de scortisoara sau scortisoara pisata. Am pus gemul fierbinte in borcanele sterilizate dinainte si le-am lasat sa se odihneasca pe capac pana a doua zi.

Incercati-l intr-o placinta proaspata cu mere….e delicios !!!

100_5433100_5431100_5503100_5435

  Il gasiti, bineinteles si in magazin !!!

Niciun comentariu: