Dulceata de Gutui

Minunata, delicioasa, parfumata !!!

In sfarsit a venit si vremea lor ! Nu e toamna cu adevarat daca nu simti macar odata parfumul proaspat al gutuilor coapte sau al dulcetii lor! Considerate pe drept cuvant “medicamentul toamnei”, ele  intaresc sistemul imunitar si il ajuta sa lupte impotriva racelilor de sezon.

Dar lucrul poate cel mai important, pentru noi femeile, si  pe care sigur nu-l stiati, este acela de a avea efecte miraculoase asupra tenului. Sucul obtinut din fructul galben si parfumat, prietenos cu frumusetea chipului nostru, are proprietati extraordinare in combaterea ridurilor. 

Dar pana la o “crema anti-age cu extract de gutuie” (ce ati ghicit ! va urma acusi ! ), haideti sa savuram  o delicioasa dulceata de gutui.

Am folosit:

- 800 g gutui (gata curatate si taiate cubulete);

- 1 kg zahar;

- 500 ml apa;

- sucul de la o lamaie.

Am pus apa cu zaharul la foc iute. Intre timp am curatat gutuile si le-am taiat cubulete. Am lucrat cat am putut de repede pentru a preveni oxidarea si a pastra cat mai mult culoarea naturala a fructului. Am stors lamaia si am amestecat cuburile cu sucul ei. Cand siropul a fost aproape legat, am adaugat gutuile si am redus focul. Am lasat dulceata sa fiarba in voie pana cand a trecut testul farfurioarei. Am pus fierbinte in borcanele sterilizate inainte si  le-am intors pe capac pana a doua zi pentru a forma vidul.

A iesit o dulceata minunata, delicioasa si parfumata ce aminteste nostalgic de camara cu bunatati a bunicii !

 

              100_5524             100_5530

100_5533

Pentru doritori, o mai avem si aici !

Niciun comentariu: