Dulceata de Capsuni cu Ghimbir

Gata, prima "recolta", parfumata si delicioasa de capsuni de gradina ! Yummiii, cat le-am mai asteptat !
Si pe langa mine, si altii :))) cu siguranta !

Asa ca primele "roade" de vara le-am transformat intr-o minunata dulceata, aromata de gustul usor "spicy" al ghimbirului. 

Prin urmare, pentru o "delicatesa de poveste" aveti nevoie de:

2 kg de capsuni, spalate si curatate;
1,4 kg de zahar;
zeama de la 2 lamai mai mici;
o jumatate de radacina de ghimbir proaspat.

Am lasat capsunile cu zaharul acoperite, pana cand si-au lasat tot sucul (in jur de 12 ore). Am separat apoi capsunile, iar siropul l-am pus la fiert, pana cand s-a legat. Am adaugat apoi capsunile stropite mai intai cu zeama celor 2 lamai si am lasat totul la fiert, la foc domol. Cand dulceata a fost gata, se trage de pe foc, se lasa un pic la odihna si apoi se adauga ghimbirul proaspat ras. Daca procedam in felul acesta, vom avea si o dulceata "terapeutica", pastrand astfel nealterate toate proprietatile ghimbirului, ca planta de "leac"!
La final, dulceata se pune in borcane sterilizate (de preferinta,  fierbinti :)), si se intorc pe capac pentru a forma vidul !






S-aveti pofta si spor la "dulcetarit":))) cu siguranta, se merita efortul !!!


Niciun comentariu: