Gem de Portocale

Eeiii, a mai ramas doar un pic pana la mult asteptatele Sarbatori, asa ca Mosul a mai “scuturat” cate ceva din desaga lui draga, si iata ca au ajuns pana la voi si alte minunatii de poveste.

Si, ca sa mai “indulcim” putin aceste nopti de iarna, fara zapada, ne-am gandit sa aducem langa foc si brad cate putin din savoarea minunata a fructelor iernii…portocale parfumate, grapefruit si banane delicioase, toate “invelite” cu drag in arome diafane, parfum si miasma calda de sarbatoare.

Asa ca, pentru mamicile pofticioase si piticii curiosi, va imbiem la degustarea unui gem din coaja de portocale coapte si parfumate. Este ideal pentru un mic dejun inedit sau in asezonarea carnii pentru masa de Craciun, dar si in delicioase clatite sau umpluturi.

Eu merg mai departe si visez sa-l degust in crema unui tort de ciocolata; yummi…combinatie de gusturi cu care abia astept sa ma desfat de sarbatori…:)

Deci, tre’be musai incercat si o sa vedeti voi ce parfum va aduce in bucataria voastra ;)

Cum se face ? Simplu de tot: se iau portocale dulci si coapte si se tin vreo 3 zile in apa, imersate bine (puteti pune o farfurie deasupra, pt siguranta). Apa se schimba din 3 in 3 ore.

Eu am preferat sa le las intregi, pentru a mai pastra un pic din savoarea “spicy” a cojilor. Se curata si se taie felioare sau cuburi, cu tot cu miez, dupa care se pun in siropul bine legat. Se lasa la foc mic, pentru a da timp cojilor sa se inmoaie si sa fiarba. La final se pune fierbinte in borcane si se aseaza frumos langa…brad ;)

100_57171

Cu siguranta va aduce magia Sarbatorilor in casuta voastra !!!

4 comentarii:

Anonim spunea...

ai putea sa-mi dai cantitatile exacte la gemul acesta, am comandat de pe site si e foarte buna si as vrea sa incerc si eu acasa reteta, multumesc

Raluka spunea...

pai, acum depinde cat sunt de dulci portocalele. eu am folosit in jur de 1,5 kg zahar la 4 kg de portocale. poti suplimenta cantitatea de zahar, daca sunt ceva mai acre. oricum ar fi, tre' sa iasa la fel :)) Aaaa..era sa uit: si o pastaie de vanilie la final, asa pt un iz "oriental" :)

Anonim spunea...

aici vad ca scrie ca se pun portocalele taiate in sirop, din ce se face siropul?

Raluka spunea...

din apa, zahar si zeama de la cateva portocale stoarse.